Hieronder staan een aantal vragen die regelmatig aan ons gesteld worden over onze organisatie en diensten. Indien u het antwoord op uw vraag hieronder niet tussen ziet staan, stuur dan gerust een mail naar [email protected], dan zullen wij deze zo spoedig mogelijk beantwoorden.

Locatie

Ons hoofdkantoor is gevestigd in Stellendam, ZH, daarnaast zijn wij gevestigd in Breda, NB.
De meeste van onze klanten zijn gevestigd in Zuid-Holland, Zeeland en Noord-Brabant.
Wij bedienen echter ook klanten door de rest van Nederland en op dit moment vijf landen internationaal waaronder België, Duitsland en Zweden met de mogelijkheid om onze diensten op locatie bij klanten in deze landen aan te bieden.

VDB Tech levert ondersteuning aan externe kantoren en vestigingen wereldwijd. Hoewel zo goed als alle aanvragen door ons op afstand verholpen worden is af en toe een locatiebezoek benodigd, en in geval van verstoring soms zelfs vereist. Voor geplande werkzaamheden en projecten voeren wij zelf met onze eigen teamleden de werkzaamheden uit. In bepaalde gevallen maken wij gebruik van ons opgebouwde netwerk en connecties om ook ondersteuning op locatie te kunnen bieden als dit vereist is.

Ons team

Op het moment van schrijven zijn wij totaal met 12 enthousiaste eigen vaste krachten binnen VDB Tech verspreid over de vestigingen Stellendam en Breda. Hiernaast werken wij samen met diverse andere dienstverleners.

Ontmoet onze teamleden!

Onze technici hebben gemiddeld zo’n 3 tot 5 jaar ervaring in de ICT. Onze meest ervaren collega werkt al 30 jaar met alles wat met techniek te maken heeft en heeft alle ontwikkelingen in ons werkgebied meegemaakt. Van mainframes tot de cloud. Tijdens het selectieproces voor nieuwe collega’s toetsen wij uitgebreid op kennis en ervaring. Ook daarna moedigen wij continue verbetering en bijscholing aan. Wij hechten veel waarden aan het bijleren van de nieuwste technieken en het volgen van de laatste ontwikkelingen. Door nooit genoegen te nemen blijven wij ons ontwikkelen.

Wij investeren in het aantrekken, selecteren, trainen en behouden van de beste talenten in onze branche. Wij streven naar uitmuntendheid in ons selectietraject. De kernwaarden eerlijkheid, integriteit en nieuwsgierigheid stralen door heel onze organisatie heen en wij selecteren potentiële nieuwe collega’s ook op deze kernwaarden zodat zij op een goede manier indrukwekkende resultaten voor onze klanten kunnen boeken. Dit heeft er toe geleid dat wij bestaan uit een gedreven, samenhangend en afgestemd team met een unieke bedrijfscultuur.

Nieuwe klanten

Erg soepel! Wij zorgen voor een soepele overgang. Met onze jarenlange ervaring in het begeleiden en onboarden van nieuwe klanten hebben wij een aantal processen en procedures opgesteld die alle verschillende gebieden van ICT-infrastructuur die onder ons beheer komt verregaand afdekken. Dit houdt ook in dat wij een aansturende houding aannemen ten opzichte van de communicatie met de de voorgaande aanbieder om informatie te verschaffen en over te dragen aan VDB Tech. Wij voeren met het onboarden ook gelijk een aantal basiscontroles uit om ons een indicatie te geven van de verbeteringen die wij direct kunnen realiseren aan de ICT-systemen en -omgevingen. Met deze informatie zijn wij in staat om vanaf het begin uw bedrijf met succes te kunnen ondersteunen in uw kritische bedrijfsprocessen. Binnen enkele weken plannen wij dan onze eerste strategische meeting waarin we een ICT-plan voor uw organisatie gaan opstellen. In deze fase begint de samenwerking tussen uw organisatie en VDB Tech echt vaart te krijgen!

Er is geen langdurige uitval benodigd voor de overstap van uw huidige aanbieder naar VDB Tech. Elke korte onderbreking zoals initieel bijwerken van systemen en het installeren van onze beheerstools vereisen vaak alleen een herstart van het apparaat. Wij zullen deze geplande ingrepen zo plannen dat u hier zo min mogelijk last of hinder van ondervindt. Bijvoorbeeld door deze na kantooruren, in het weekend of op een ander voor u geschikt moment uit te voeren. Indien er virtuele omgevingen waaronder hosted servers naar VDB Tech gemigreerd worden zullen wij enige uitval door migraties buiten piekuren en indien benodigd na kantooruren uitvoeren.

De overstap duurt gemiddeld vanaf begin tot eind zo’n 7 dagen en bestaat uit twee delen; voorbereiding, en de dag van de overstap. Het voorbereiden bestaat uit het verzamelen, controleren en verwerken van informatie. Dit begint meestal (afhankelijk van de complexiteit van uw systemen) gemiddeld een week voor de dag van de overstap. In deze tijd verzamelen wij informatie over uw systemen zodat wij in staat zijn een effectieve dag van overstap uit te voeren. Zodra alle voorbereidingen gereed zijn komt ons favoriete deel, de dag van de overstap. Op de dag van de overstap wordt de spreekwoordelijke knop omgezet en vanaf dat moment is VDB Tech uw managed ICT partner. Wij beginnen graag relaties op een positieve manier en dus komen wij graag met een aantal leden van Team VDB Tech langs om kennis te maken met uw team. Tijdens deze korte introductie zullen wij onszelf voorstellen. Daarnaast biedt dit moment ons de gelegenheid om de “pijnpunten” op het gebied van ICT in de organisatie aan te horen zodat we gelijk hiermee kunnen gaan helpen en onze onderlingen banden kunnen gaan opbouwen.

VDB Tech rekent geen kosten voor de overstap zolang de klant zich minimaal 3 jaar aan ons verbindt. Wij bieden graag ook kortere termijnen aan, echter zijn deze kortere termijnen wel onderhevig aan een onboarding fee. Dit bedraagt éénmalig ongeveer één tot twee keer het totale maandbedrag voor onze managed diensten.

Werken met VDB Tech

Wij bedienen klanten in bijna elke branche. Kijk in het menu onder “Sectoren” voor een aantal specifieke voorbeelden van wat wij per sector kunnen betekenen. De meeste van onze klanten zijn (deels) afhankelijk van techniek en hebben tussen de 5 en 200 gebruikers. Wij zijn tot op heden nog geen branche tegengekomen waar wij niet onze oplossingen kunnen aanbieden.

Wij kunnen u bij het gehele proces helpen en begeleiden. Wij hebben een diepgaande checklist ontwikkeld voor alle zaken waar u rekening mee dient te houden voor en na de verhuizing (of uitbreiding). Wij dragen zorg voor de techniek en zorgen ervoor dat alles op tijd operationeel is op de nieuwe locatie.

Wat maakt VDB Tech anders?

Wij zijn een echte partner van onze klanten. Hun succes is ons succes. Ons doel is om voor onze klanten een zo productief mogelijke werkdag te realiseren, dus doen wij er alles aan om ICT-problemen op te lossen en proactief te voorkomen. Een groot deel van onze bedrijfscultuur bestaat uit het constant verbeteren van onze processen en organisatie, en ook die van onze klanten.

Prijzen

VDB Tech is volledig ingericht op het aanbieden van onze managed oplossingen, 24 uur per dag, 7 dagen per week, 365 dagen per jaar. Wij verzorgen alles om uw bestaande ICT-omgeving werkend te houden en te beveiligen in één bedrag per gebruiker per maand. Nieuwe projecten en de aanschaf van hardware/software zullen vooraf gepland worden en worden apart geprijsd buiten de overeenkomst voor onze managed services. Projecten zoals het upgraden van servers, installatie van nieuwe netwerkapparatuur, migraties en het verhuizen of uitbreiden naar een nieuwe locatie zijn trajecten die buiten de kaders van de overeenkomst voor managed oplossingen, en worden apart geoffreerd en gefactureerd.

Wij geloven dat een ondersteuningstarief per uur een belangenverstrengeling creëert tussen de klant en de ICT-partner. Met dit prijsmodel wordt de ICT-partner extra betaald voor elk probleem dat optreedt. Er is geen druk om proactief te werken, efficiënt met tijd om te gaan en problemen te voorkomen voordat ze überhaupt optreden.

Omdat wij geloven dat dit ook anders moet kunnen rekenen wij in ons model een vast maandbedrag zonder een grens te stellen aan de hoeveelheid ondersteuning die u geboden kan worden. Door dit te doen toont VDB Tech dat wij 100% gedreven zijn om uw werkdag, en die van ons zo efficiënt en probleemvrij mogelijk te maken.

Desondanks bedienen wij nog een aantal klanten die gebruik maken van ons oude model. Deze klanten betalen ons een vast tarief per uur. Wij respecteren hun keus hierin, echter zullen klanten met een overeenkomst voor managed oplossingen altijd voorrang krijgen op klanten die dit niet hebben.

Één van de eerste vragen die ons gesteld wordt door potentiële nieuwe klanten is hoeveel managed ICT oplossingen kosten. De prijs van managed ICT kan erg wisselen afhankelijk van de complexiteit van uw omgeving, uw organisatie-eisen, hoeveel gebruikers uw organisatie heeft, aanvullende projecten en nog legio andere redenen. In een persoonlijk kennismakingsgesprek kunnen wij u al vrij snel een redelijke schatting van de kosten per gebruiker per maand geven.

Even bellen?

Vul hieronder uw gegevens in dan kunnen wij een kort gesprek hebben over de manier waarop uw organisatie op dit moment uw ICT beheert en hoe VDB Tech daar mogelijk bij kan helpen.